Ön Ödeme yapmadan araç kiralayabilir miyim?
Aksi bir durum olmadığı sürece, sitemizden ve telefonla arayarak veya WhatsApp üzerinden hiçbir ön ödeme yapmaksızın rezervasyon yapabilirsiniz.
Ödeme türleri nelerdir?
Rezervasyonunuz onaylandıktan sonra ödemelerinizi kredi kartı, sanal pos veya havale ile istediğiniz para birimiyle yapabilirsiniz.
Araç fiyatları değişmektedir. Bunun nedeni nedir?
Araç fiyatları rezervasyon yaptığınız gün sayısına göre değişkenlik göstermektedir. Bunun dışında fiyatlar arz talep çizelgesinde ve güncel araç fiyatları neticesinde günlük değişkenlik göstermektedir.
Kredi kartım olmadan araç kiralayabilir miyim?
Aksi bir durum olmadığı sürece, kredi kartınız olmadan havale ile istediğiniz para birimiyle ödeme yaparak araç kiralayabilirsiniz.
Kiraladığım araçla yurtdışına çıkabilir miyim?
Şirket prosedürleri gereği kiraladığınız araçla yurtdışına çıkamazsınız.
Kiraladığım araç için depozit ödemem gerekli midir?
Evet, depozit bedeli araç segmentine göre değişkenlik gösterir.
Araçlarınızda bulunan sigortalar nelerdir?
Tüm araçlarımız sigortalıdır.
Sigorta hangi koşullarda geçerli değildir?
Aracın alkollü, herhangi bir madde etkisi altında veya hız sınırlarının üzerinde kullanılması ve aracı kiralayan kişinin tamamen kusurlu olması durumunda aracı kiralayan kişi oluşabilecek tüm hasarlardan sorumlu tutulur.
Rapor tutulmayan, eksik veya geçersiz evrak durumunda kiracı hiçbir şekilde sigortadan yararlanamaz ve yararlanmayı talep edemez.
Belirtilen durumlarda sigortadan yararlanma talebi geçersiz sayılacak ve oluşan zararlar sigorta kapsamı dışında kalacaktır:
- Aracı kira sözleşmesi üzerinde belirtilen isim veya isimler dışında bir kişinin kullanması.
- Aracı normal koşullar dışında kullanma. (Motora zarar verecek kullanımlar, yol şartları, patlak veya hasarlı lastik ile kullanma, hatalı yakıt doldurma.)
- Trafik kuralları dışında kullanılması. (Hız sınırının aşılması, kırmızı ışık vb. diğer ihlaller, aracı alkol veya herhangi bir maddenin etkisi altında kullanma.)
- Araçta taşınan yükün bir kazaya sebebiyet vermesi.
- Aracın dikkatsiz kullanılması. (Aracın yağış veya yol durumuna göre kullanılmaması, öndeki aracın emniyet takip mesafesine uygun takip edilmemesi vb. durumlar.)
- Oluşan bir kaza, hasar veya çalınma durumunda verilen irtibat numarasından haber verilmemesi, aracın kaza yerinde terkedilmesi durumları.
- Oluşan kazanın üzerinden en çok 48 saat geçmesine rağmen trafik ve alkol raporunun alınmaması.
- Aracın çalınması durumunda orijinal anahtarının teslim edilmemesi.
- Kira süresi bitmiş olmasına rağmen herhangi bir onay alınmadan aracın kullanılmaya devam edilmesi ve teslim edilmemesi.
- Lastik, far veya camlarda meydana gelen hasarlarda ilgili irtibat numaralarından haber verilmeden işlem yapılması.
Gibi durumlar sigortaya dahil değildir.
Oluşan kazalarda 3. şahıslara verilen hasarlardan oluşacak maddi tazminat tutarı, mali mesuliyet sigortası teminatı altındadır. Teminat dışında kalan tutarlar müşterinin sorumluluğunadır. Teminat dışında kalan tutarlar için Grup İstanbul Turizm sorumlu tutulamaz.
İkinci sürücü için ücret ödemem gerekli midir?
Evet. Satış danışmanlarımızdan detaylı bilgi alabilirsiniz.
Aracı teslim alırken hangi belgeler gereklidir?
Kiralama esnasında Latin harfi yazan geçerli bir ehliyet, yabancı ülke vatandaşları ayrıca pasaport ve 6 ayı geçmemiş giriş mühürlerini fiziki olarak ibraz etmelilerdir.
T.C. vatandaşlarının sigorta dökümü duruma göre sorgulanabilir.
Fiyatlara neler dahil? Hangi durumlarda ek ödeme yapmak gerekir?
Fiyatlara araca ait periyodik bakımlar, üçüncü şahıslara karşı sigorta ve %18 KDV dahildir. Araç yakıt ücreti kiralayana aittir. Önceden bildirmek şartıyla bebek koltuğu gibi ekstralar kiralanabilir. Bunlar için ek ödeme talep edilir. Web sitemizde belirtilen araç fiyatları online kiralama işlemlerinde geçerli olup, rezervasyon olmadan, havalimanı ofislerimizden ya da şehir ofislerimizden yapacağınız kiralama işlemlerinde fiyat farkı uygulanabilir.
Ekstra ürünleri nasıl talep edebilirim?
Kiralama esnasında veya öncesinden mail, telefon veya WhatsApp yoluyla talep edebilirsiniz.
Aracı erken bırakmam durumunda ücret iadesi alabilir miyim?
Aracın erken iade edilmesi durumunda, kullanılmayan gün sayısı iade edilmemektedir. Kiralama kontratında belirtilen kira başlangıç ve bitiş tarihlerine göre planlama yapılmaktadır
Rezervasyon yaptığım aracın muadili geldi neden?
Müşterilerimize rezervasyon yaptıkları araçları sunmaya özen gösteriyoruz. Ancak rezervasyon yaptığınız aracın geç veya hasarlı gelmesi durumunda size seçtiğiniz aracın segmentini göz önüne alarak muadili bir araç sunabiliyoruz.
Araç teslimi sırasında ek ödeme talep edildi neden?
Olası HGS, trafik para cezası, tek yön ücreti, 2 saati aşan gecikme, eksik yakıt ve yıkama ücreti dönüşünüzde kontrol edilir ve ödenmesi gerektiğinde sizden talep edilir. Kaza sonrası eksik veya yanlış belge sunulması, yanlış kullanımdan kaynaklanan araca verilen hasar ve sigorta kapsamı dışında kalan durumlarda kiracıdan ücret talep edilebilir.
Aracın arızalanması durumunda ne yapmalıyım?
Sözleşmelerimizde ve Müşteri Bilgilendirme Formunda yazan numaralarla 7/24 bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Araç ile kaza yapma durumunda ne yapmalıyım?
- Meydana gelen bir kazada kira sözleşmesi üzerinde bulunan telefon numaralarından bize ulaşmanız gerekmektedir.
- Olay yeri bozulmadan olay yeri resimlerin çekilmesi gerekmektedir. Kazadan hemen sonra kaza ve alkol raporu tutulması gerekir. Bu evraklarla birlikte tarafımıza hemen bilgi vermeniz gerekmektedir. Kaza anında sigorta kapsamında yer almak için gerekli şartları sağladığınızdan emin olunuz. Olay yerini terk etmeyiniz.
Araçlarda HGS bulunuyor mu?
Evet, araç iade esnasında kontrol sağlanır ve ödemesi talep edilir. HGS ücretlerine %25 hizmet bedeli eklenmektedir.
Yakıt prosedürünüz nedir?
Aracı nasıl teslim aldıysanız aynı şekilde iade etmeniz gerekir. Fazla yakıt ile gelmesi durumunda herhangi bir yakıt iadesi veya ödemesi yapılmaz.